
Вступ
Важливо усвідомити, що сьогоднішні школярі - завтрашні лідери суспільства. До того ж, стара приказка: «Лідерами не народжуються - лідерами стають», - сьогодні не втратила значущість. Якщо ви згодні з думкою, що «лідерами стають», то ми повинні також погодитися, що підготовка до лідерства повинна починатися у школі.
ЛІДЕР - людина, здатна повести за собою, пробудити інтерес до справи. І бути лідером це не складно. Багато дітей мають лідерські якості. Але лідер-це не одна людина - це і його команда. Одна з граней лідерського таланту полягає в умінні підібрати, створити, виростити собі команду і в цьому допомагають заходи в школі лідера.
«Якщо щось і варто робити, так тільки те, що прийнято вважати неможливим». О. Уайльд
Основна частина
І перше що нам варто зробити -це познайомитися. Отже, невелика гра на знайомство.
Гра на знайомство. «Що візьмемо з собою в похід».
Перша людина називає своє ім'я і предмет, який він візьме з собою в похід, що починається на ту ж букву, що і його ім’я. Другий - повторює ім'я першого, називає, що той візьме в похід, і називає своє ім'я і свій предмет і т.д., доки всі не назвуть свої імена і предмети. А далі можна провести гру в зворотному порядку (предмети не повинні повторюватися).
У різних ситуаціях лідерами можуть, бути абсолютно різні члени команди і зараз ми з вами побачимо це провівши, тренінг «Космічна подорож» на виявлення формального і неформального лідера.
Тренінг «Космічна подорож».
Група ділиться на дві команди. Ви - екіпажі космічних кораблів, які вирушають на далеку планету допомогти тим, хто там зазнав лиха. Вам необхідно розподілити між собою обов'язки: командира корабля, штурмана та ін. Після старту корабля, коли повернення на Землю неможливо, ви виявляєте, що на корабель пробрався "заєць". (Виберіть "зайця"). Командири кораблів, встаньте, як називаються ваші кораблі? (Ведучий дивиться, хто відповідає на це питання: сам командир або йому хтось коментує з екіпажу. Надалі це необхідно для введення понять формального і неформального лідерства). Уявіть, будь ласка, ваші екіпажі. Отже, ви злетіли і летите вже досить довго, як раптом на кораблі сталася аварія. Щоб не загинути всім, необхідно одного з людей, що знаходяться на кораблі викинути у відкритий космос. Будь ласка, обговоріть ситуацію і прийміть яке-небудь рішення. Упакувати людини в скафандр і тягнути на тросі за кораблем - неможливо. Неможливі так само й інші технічні пристосування. Або викинути когось, або загинути всім. На ухвалення рішення у вас - 15 хвилин. (Завдання не має правильного однозначного рішення. Хтось повинен взяти на себе відповідальність за загибель іншого. Коли загострення пристрастей досягне свого піку, обговорення можна закруглити, сказавши, що за цим кораблем летів інший, який підібрав викинутого, або що в самий останній момент на кораблі усунулися несправності).
А зараз друга вправа для команд, яка називається «Малюємо картини»
Вправа «Малюємо картини».
Група повинна намалювати будинок за певний обмежений час і так, щоб кожен член групи взяв участь у малюванні. (Обговорення - хто взяв на себе відповідальність намалювати основні частини, хто малював просто штрихи.)
Ось ми з вами з'ясували. яким буває лідер формальним і неформальним, але якими ж якостями він повинен володіти зараз ми дізнаємося з вправи «Портрет лідера»
Вправа «Портрет лідера».
* Образний. Вам необхідно намалювати портрет лідера, використовуючи папір і фломастери. Спробуйте в малюнку відобразити якості, якими, по-вашому, повинен володіти лідер. Вам дається 10 хвилин, щоб обговорити і намалювати портрет. Під час самої роботи необхідно дотримуватися повної тиші. Спілкуватися можна тільки невербально.
* Якості. Ви намалювали портрети. Тепер по одній людині від групи нам спробують пояснити, що намальовано. Друга група може ставити уточнюючі питання. Поряд з портретом виписуємо якості, якими володіє намальований лідер. Тепер давайте з двох таблиць якостей зробимо одну. (Виписуються якості лідера без повторень). Перепишіть ці якості собі на листок і галочками відзначте ті якості, якими, по-вашому, ви володієте.
* Обмін якостями. Подивіться один на одного. Багато хто з вас мають якості, які ми написали. За моїм сигналом ви всі встаєте зі своїх місць і починаєте рухатися по кімнаті з метою обміну якостями. Якщо ви бачите, що якусь якість яскраво виражено в іншого, ви просите трошки цієї якості, при цьому зовсім необов'язково, що цієї якості не повинно бути у вас самих. Ті якості, які просите ви, відзначаєте в лівій колонці вашого списку якостей, якості, які просять у вас, ви відзначаєте в правій колонці. Одне і те ж якість ви можете попросити у кількох людей. На цю роботу вам дається 10 хвилин. Після цього листки підписуються і збираються ведучим.
Так само у лідера повинен бути свій імідж і він повинен правильно говорити в цьому нам допоможуть вправи «Сам собі іміджмейкер» і «Валіза лідера»
Вправа «Сам собі іміджмейкер».
Учасники конкурсу повинні підготувати і демонструвати костюм лідера
варіанти:
- В літньому таборі,
- На зустрічі позаземних цивілізацій,
- На дискотеці
- В поході,
-на офіційному прийомі у мера міста,
-на відвідуванні театру.
- На зустрічі організацій
- У роботі на секції
Вправа «Валіза лідера».
Кожна команда, щоб виправдати свої вміння спілкуватися з великою аудиторією, підготує і проведе гру з залом, кричалку, танець сидячи, пісню з залом або щось інше. Головне: ви повинні захопити всіх.
Ну, а на завершення нашого занняття підбиваючи підсумки ми проведемо, невелике тестування «Я - лідер», про те які ми лідери і чого нам бракує в прагненні до цієї мети.
Завершення заняття:
-А Зараз давайте згадаємо, в що ми грали і що робили.
- Що особисто для вас було складно, але ви впоралися?
- Що найбільше сподобалося, було цікаво?
Висновок
Школа лідера дає молодим людям корисні та необхідні навички поведінки, спілкування та спільної роботи. Вона об'єднує молодих людей спільною справою, дає впевненість у можливості впливати, як на свою долю, так і на долю суспільства.
Беручи участь в школі лідера, молоді люди знаходять бажання працювати для себе і суспільства, віру в свої сили, необхідні для втілення своїх ідей, знаходять середовище, в якому їх зрозуміють і підтримають, і практично включаються в роботу з перетворення нашого суспільства.
|